Napló Barniról

Kriszta feljegyzései Barniról

Fotóalbum

Utolsó kommentek

  • Sav Jánoa: Édességek • Ajándék (2017.06.28. 18:42) Szomorkás vasárnap
  • Sav Jánoa: Ezt próbáltátok már? Édességek · Ajándék (2017.06.28. 18:40) Szomorkás vasárnap
  • Sav Jánoa: Ezt próbáltátok már? <a href="http://usacandy.hu">Édességek · Ajándék</a> (2017.06.28. 18:38) Szomorkás vasárnap
  • gneke: Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk! gneke és családja (és ha ráérsz kukk be hozzám egy játékra) (2010.12.25. 16:10) 1 év után
  • masika: Jó olvasni rólatok:-) (2010.11.18. 03:01) 1 év után
  • Utolsó 20

Lilypie 1st Birthday Ticker

A gyerek olyanná válik mint amilyenné neveljük

2008.01.07. 07:40 - RKriszta

Címkék: amanda

Hiába írtam le a fenti mondatot, mégis rémisztő még nekem is elolvasni. Azt gondolom, egy anyának sokszor kell szembesülnie saját nevelésének kudarcos állomásaival, amit meg kell tanulni jó gyorsan feldolgozni és elfogadni tökéletesség, itt sincs, mint sehol sem az életünkben. Mégis fájó és bántó tud lenni, ha a gyermekünkbe "fektetett " energiánk, szeretetünk, időnk, kitartásunk elveszni látszik, illetve nem úgy " alakul" mint ahogyan azt mi, okos szülők kitaláltunk és megálmodtunk. Talán ezért hallottam én is gyerekként az akkori "felnőttektől" azt, hogy a gyereknevelés milyen nehéz és hogy kis gyerek kis gond, nagy gyerek pedig már nagy. Akkor ezt butaságnak gondoltam, de ma már tudom, talán az élet egyik nagy igazsága bizony ez. Amikor egy pici baba megszületik, megpróbálunk neki hirtelen minden jót megadni, amit ez a világ adhat számunkra. Aztán ahogyan cseperedik, érthető módon elvárásaink lesznek felé, szeretnénk valamit kapni abból, amit adtunk, talán akkor még nem is tudatosan, de ezzel is az ő későbbi életét szeretnénk biztosítva látni. Mert melyik szülő nem ábrándozik arról, hogy az ő gyereke lesz majd az iskola legjobbja, az edzéseken ő teljesít majd a legjobban, remekül tanulja majd az idegen nyelveket, érdeklődik a zene és a hangszerek iránt, és pl. a szomszéd néni majd egyik nap megállít minket és elmondja, milyen édes és illemtudó gyerekünk van…. Valószínűleg mindenki másra vágyik e felsorolásból, de az biztos, mindenki megtalálja ebből azt, ami hozzá közel áll. Az elmúlt években megfigyeltem és ezzel szerintem nem mondok nagyon nagy újdonságot, hogy a gyerekünket mi formáljuk, és ha néha fel is tesszük a kérdést: „ Mitől lett ilyen ez a gyerek?” a válaszért nem kell messzire mennünk. Az is biztos, a szülők a saját álmaikat szeretnék megvalósulni látni a gyerekeik által, ha már nekik esetleg nem sikerült. Szerencsés esetben, időben észrevesszük, ha ezt mégsem kellene tennünk és hagyjuk, hogy saját maga legyen. Mégis talán a legnehezebb egy szülő számára a felismerés, kezd szűkülni az általa megálmodott lista , bár ez kétségtelen azt is jelenti, a mi kicsi gyermekünk már nem is olyan kicsi, és talán ekkor kezdődnek majd az igazi nehézségek.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://barni.blog.hu/api/trackback/id/tr98287761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2008.01.07. 18:37:40

Amanda valami meseszép ezen a fotón! Olyan gyönyörű, mint egy festmény :)

Pocakos Macska 2008.01.07. 19:40:26

Ingrid nekem is pont ez jutott eszembe! Olyan, mint egy festmény. Kriszta, nagyon igaz amit ítrtál!

Pocakos Macska 2008.01.07. 19:40:26

Ingrid nekem is pont ez jutott eszembe! Olyan, mint egy festmény. Kriszta, nagyon igaz amit ítrtál!

RKriszta · http://www.barni.blog.hu 2008.01.07. 19:58:18

Arik vagytok és bár ilyenkor illik azt mondani..:ááá, dehogyis. De be kell valljam, most tökéletesen egyetértek veletek.

Zsibrák 2008.01.07. 20:34:51

Kedves Kriszta, nekem minden álmom volt egy gyermek. Nem volt könnyű az út, ami hozzá elvezetett. És amikor megfogant, elkezdtem álmodozni. Hogy majd gyönyörű lesz, a legszebb. És éltanuló. És élsportoló. És minden másban is az élen lesz. Aztán, nem sokkal a születése után egy banális dolog miatt kórházban kötöttünk ki. Ott azt mondták, hogy a gyerek szívbeteg. És refluxos. És különben is, olyan súlyosan sérült az agya, hogy sosem fog járni, beszélni. Most hét és fél hónapos, a bútorokba kapaszkodva lépeget. Ha elakad, kiabálja: Ana, Ana! Ez utóbbi én vagyok :) Most már csak egy álmom van: legyen boldog. És egészséges. Na, ez kettő :)

Szerintem Neked nem kell aggódnod. Ahogy elnézem a gének kiválóak. Amiről pedig nem gondoskodik a természet, ott majd Ti remek munkát fogtok végezni.

Amanda szépséges. Büszke lehetsz rá!

Pöttye 2008.01.07. 22:10:44

Ez a kislány...valami csodaszép... micsoda nő lesz belőle egyszer...

Amiket írtál..olyan sokszor gondolok én is ezekre... de midnig van bennem egy olyan, hoyg majd lépésről, lépésre... együtt szeretnék majd vele fejlődni, és alakítani a terveket... hogy igazán az ő lelke teljesedhessen ki... Én meg csak terlegetem...

Annyi gondolatom van nekem is ilyenkor... de még nem az enyémek... Majd ha lesz... saját... gyermekem...

Amanda egy sellő...Gratulálok hozzá... Olyan nagyon kíváncsi vagyok már Barnira is:)))

Ingrid 2008.01.07. 23:31:15

Zsibi! Már megint olyan szépet írtál!
Bocsi Krisztám, hogy offolok, de le kellett írjam :)

RKriszta · http://www.barni.blog.hu 2008.01.09. 10:44:49

Zsibrák valóban az egészséget kihagytam, de nem azért mert nem fontos..hanem valahogy ez nekem természetes. Reméljük így is marad..........neketek nagyon sok boldogságot kívánok Áronhoz, tegnap a férjem nézte a képeiteket és nagyon tetszett neki a kis lurkó.

Meske 2008.01.09. 12:13:06

Szia Kriszta,
nagyon szépséges lányod van!!!
Minden soroddal egyetértek, bár még nem tapasztalatból. Bár ez sem igaz, mert az ismerősök közt azért "le lehet mérni" Van jó és rossz tapasztalat egyaránt! Mutass pocakfotót kééérlek!!! :)))

Meske 2008.01.09. 12:14:51

visszaolvastam és olyan félreérthető! szóval "ez nem igaz". az előtte lévő mondat minden betűje igaz! De remélem nem értetted félre!


süti beállítások módosítása